środa, 20 maja 2009

Truskawki a la Romanow


Chociaż nie jest to jeszcze szczyt sezonu truskawkowego, to już można dostać ten wspaniały owoc i cieszyć się jego cudownym aromatem. Ja truskawki kocham miłością bezgraniczną, uwielbiam wszystkie desery truskawkowe, ciasta, koktajle, a takie zwykłe truskawki bez dodatków mogłabym jeść garściami. Dzisiaj kupiłam śliczne truskawki i w dobrej cenie, więc postanowiłam przyrządzić deser, który od dawna się do mnie uśmiechał z mojej książki „Lubię gotować – Desery na Lato”. Uważam, że truskawki w tej wersji są naprawdę wyśmienite, sok i skórka z pomarańczy ewidentnie zmieniają cały smak, niby taki mały drobiazg, a taki duży efekt.

500 g truskawek
2 szkl soku pomarańczowego
2 łyżki likieru pomarańczowego lub słodkiej madery
skórka otarta z 1 pomarańczy
2 łyżki cukru pudru
bita śmietana

Truskawki umyć, osączyć, oderwać szypułki. Sok pomarańczowy zmieszać z likierem, skórką pomarańczową oraz cukrem pudrem. Zalać truskawki i odstawić na 1 godzinę do zmacerowania. Następnie truskawki osączyć, rozłożyć do pucharków i przybrać bita śmietaną.


2 komentarze:

  1. uwielbiam truskawki
    gdy jest na nie sezon to mogłabym jeśc tylko je :)
    z bitą śmietaną są cudowne!

    OdpowiedzUsuń
  2. super! taki letni deserek :)

    OdpowiedzUsuń