poniedziałek, 2 lutego 2009

Pikantny makaron z awokado


Długo nie jadłam awokado, w ogóle nie znałam jego smaku, ale jak już zasmakowałam, to po prostu uzależniłam się od niego. Nawet moja córcia zaraziła się już ode mnie i jak tylko widzi w sklepie ten owoc, od razu krzyczy: „Mamo kupujemy awokado !!!” Przyrządziłam wiele potraw z awokado, o to jedna z nich. Bardzo często ją robię, a awokado świetnie przełamuje ostry smak dania.

makaron spaghetti
30 dkg mielonego mięsa (u mnie zmielony filet drobiowy)
2 łyżki oleju
1 żółta papryka
1 ostra papryczka chilli
1 czerwona cebula
4-5 ząbków czosnku
1 puszka krojonych pomidorów bez skórki
szczypiorek
sól, pieprz, papryka słodka, zioła prowansalskie
awokado

Na oleju podsmażyć mięso, dodać cebulę, paprykę, czosnek, wszystkie przyprawy. Chwilkę wszystko razem podsmażyć, dodać pomidory z puszki, na końcu posypać szczypiorkiem. Awokado można pokroić w kostkę, ale nie smażymy go, tylko podajemy w temperaturze pokojowej.

4 komentarze:

  1. awokado zawsze wydawało mi się takie nudne i bez wyrazu.
    ale fakt - znam tylko jako dodatek do kanapek w postaci rozgniecionej pasty z czosnkiem i przyprawami.
    czas spróbowac czegoś nowego (:

    OdpowiedzUsuń
  2. Moim zdaniem świetnie współpracuje z różnymi ostrymi smakami, delikatnie je łagodząc. Naprawdę warto dodać je do pikantnego sosu mięsnego:)

    OdpowiedzUsuń
  3. ja przed awokado broniłam się 23 lata, pierwszy raz był nieudany, pomyslałam: fuj co to za bezsmakowe świństwo, ale dałam mu jeszcze jedną szansę i się uzależniłam ;) teraz bardzo często gości na mym małym talerzyku ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. hehe, jak widać bardzo uzależniający owoc to awokado :)))

    OdpowiedzUsuń