środa, 11 lutego 2009

Guacamole

Każdy pasjonat awokado, zna doskonale przepis na Guacamole. Jest to jedna z najbardziej znanych przekąsek z tego owocu. Nie mogłam się oprzeć i zrobiłam swoją ulubioną wersję, bo ostatnio kupuję awokado w ilościach hurtowych i ciągle mam ochotę je jeść.
Guacamole podaje się jako dodatek do wszystkiego - tacos, tostadas, quesadillas.
U mnie tym razem było z dodatkiem ciemnego żytniego chleba, gościom często podaję z kukurydzianymi chipsami lub podpieczoną tortillą.


dojrzałe awokado (musi być miękkie)
1 pomidor pokrojony w kostkę
1 mała cebulka
1 papryczka chilli
1 ząbek czosnku zmielony lub posiekany
sok z limonki
1 łyżka oliwy z oliwek
sól i pieprz do smaku

2 komentarze:

  1. no patrz, ja ubóstwiam awokado, a jeszcze Guacamole nie smakowałam, choć przepis znam, to fakt ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. ja też ubóstwiam awokado :) a Guacamole robi się błyskwicznie i jest źródłem cennych witaminek :)

    OdpowiedzUsuń