sobota, 25 lipca 2009

Shake Melonowo - Jogurtowy



Ostatnio często chodzę na pobliski targ, gdzie nie spojrzę arbuzy i chociaż je lubię, to nabrałam ochoty na ich smacznego kuzyna czyli melona. Melon to gatunek ogórka, czyli roślina dyniowata. Pod grubą skórą kryje się soczysty miąższ, składający się w 90% z wody. Melony zawierają dużo witaminy C oraz ekwiwalentu retinolu.
Pogoda za oknem pochmurna, trzeba więc sobie poprawić nastrój letnim, orzeźwiającym i zdrowym koktajlem.


1 Melon Galia (cucumis melo)
400 g jogurtu naturalnego
2 łyżki cukru
sok z 1 cytryny

Melona dokładnie obieramy z grubej skóry. Kroimy na mniejsze kawałki. Do wysokiego naczynia wrzucamy podzielonego melona, dolewamy jogurt naturalny, dodajemy cukier i sok z cytryny. Wszystko miksujemy, najlepiej ręcznym blenderem. Shake po chwili jest gotowy, należy go koniecznie schłodzić w lodówce, wtedy smak jest orzeźwiający i bardziej wyraźny.

7 komentarzy:

  1. ale nabrałam ochoty na taki shak :)

    OdpowiedzUsuń
  2. ooo zrobie sobie nastepnym razem:)

    OdpowiedzUsuń
  3. muszę wypróbować :) zważywszy na to, że melona w takiej postaci nie jadłam (piłam) :)

    OdpowiedzUsuń
  4. wyobrazam sobie,ze musial byc pyszny,wszystkie melony sa przepyszne,a jeszcze schlodzone z jogurtem do picia....pycha :)

    OdpowiedzUsuń
  5. ja tam wolę melona od arbuza :)
    a wiesz, mimo żem biolog to ni wiedziałam, że ogórek i melon to ta sama rodzina, choć w środku to podobni są :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jest godzina 1:00 i zamierzam go sobie zafundować! a co.

    OdpowiedzUsuń
  7. magda - jest szybki do zrobienia, tylko melona trzeba najpierw kupić :)

    viridianka - zrób sobie, najlepiej od razu :)

    Fiolunka - melon idealnie nadaje się do miksowania :)

    Gosia - był pyszny, a schłodzony jeszcze lepszy :)

    aga - a ja tak samo arbuza jak melona :)

    polskie-kuchnie każda pora jest dobra na wypicie takiego shake'a :)

    OdpowiedzUsuń