niedziela, 6 grudnia 2009

Deser Tiramisu


Nie mogłam odmówić Majeczce i postanowiłam przyłączyć się do akcji "Czas na kawę". Zarówno ja, jak i moja druga połówka, tak samo uwielbiamy kawę i wszelkie kawowe smaki. Pierwszym kawowym skojarzeniem jest dla mnie słynne tiramisu, łączy w sobie wszystko co najlepsze: śmietankowy i kawowy smak, gorzkie kakao i dla podkręcenia smaku jakiś dobry procencik.

W weekend zrobiłam szybszą i nieco zmienioną wersję tego przepysznego deseru. Powiem krótko, wyszło bajecznie, idealne połączenie smakowe i lekka konsystencja.


500 g serka mascarpone

200 g śmietany kremówki 30%

4 łyżki cukru pudru

250 ml mocnego naparu z kawy

4-5 łyżeczek cukru

brandy (ilość dostosowujemy do własnych preferencji)

100 g mlecznej czekolady

50 g deserowej czekolady

2 łyżki posiekanych orzeszków laskowych

biszkopty


Kremówkę ubijamy na sztywno, słodzimy cukrem pudrem i mieszamy z serkiem mascarpone. Do naparu z kawy dodajemy cukier i studzimy go. Czekoladę rozpuszczamy w miseczce nad parą wodną, dodajemy orzeszki, mieszamy. Biszkopty moczymy po kilka sekund w kawowym naparze, układamy w pucharku. Na biszkopty nakładamy masę serowo-śmietanową, polewamy czekoladą. Dalej układamy biszkopty i drugą warstwę masy serowej. Na samej górze polewamy deser ciepłą czekoladą.
.

11 komentarzy:

  1. Podoba mi się, jak łądnie ukąłdają się warstwy deseru. Bardzo ładnie się prezentuje :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję Aniu :) Lubię jak desery składają się z takich apetycznych warstw :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Adus, ciesze sie, ze sie przylaczylas :) I to z taka pyszna propozycja! Ja tiramisu to moglabym jesc codziennie :)))

    OdpowiedzUsuń
  4. asieja - dziękuję :)

    majka - to tak jak ja, też mogłabym jeść tiramisu codziennie :))

    OdpowiedzUsuń
  5. ojej,alez pysznosci tutaj!!!!rozmarzylam sie.....
    Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Hej Gosia :) Cieszę się, że wróciłas do nas :) Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Brzmi wspaniale! Wyglada rzecz jasne tez :)
    Tak jak pisala Ania - slicznie przeplatajace sie warstwy!

    Pozdrawiams erdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo ładnie się prezentuje.. nie potrzeba wiecej dekoracji bardzo to sprytne i ładne :)

    OdpowiedzUsuń
  9. mam pytanie :) ten przepis jest dla dwu osób? :)wyglada smakowicie :D

    OdpowiedzUsuń
  10. świetnie to wygląda, na pewno jest pyszne :)

    OdpowiedzUsuń